Link til Cityserverguide med meget mere info
Indholdsfortegnelse:
Planning Center: Planning Center Services People Calendar Groups Registrations Publishing Home
Zoom (login: mail@genovervejet.dk - koden fra cktjeneste-wifi men med stort CK. Kræver måske bekræftelse fra JH/JG)
Før selve afslutning
Sørg for overdragelse af opgaver og ansvar til anden medarbejder inkl evt oplæring
Sørg for afsked/”højtidelighed” på kontoret
Ved afslutning
Nøgler og alarm – få nøgle tilbage og opsig profil i nøgleskab
Arbejdsudstyr – få udstyr tilbage i acceptabel stand efter længde på job
Digitale redskaber – luk kontoer/adgange for mail, kalender, OneDrive, Microsoft 365, (People?)
ChurchCenter – frameld evt rettigheder/grupper
Medarbejderhåndbog – udlever og få underskrevet sidste side
Vis rundt på administrationsgangen og i kirken generelt – kontorer, køkken, wc, kopimaskine
Nøgler og alarm
Dørtelefon
Arbejdsudstyr – udlever og sæt op
Printer set up
Digitale redskaber – mail, kalender, OneDrive, Microsoft 365, (People?)
ChurchCenter – download og hjælp evt med opsætning - tilmelding til relevante grupper
(Morgenmøde) – kalender og kommunikation
Inviter til morgenmøde – gennemgå evt hvad der skal ske (står også i håndbog)
Evt JOIN, kirkens historie, samarbejder, etc – kan evt læses på hjemmesiden
Snak med præst ift ønsker, behov, muligheder, navn, ansvarlige
Tjek arkiverne (Har der været lignende gruppe før? Hvem ledte/deltog? Erfaringer?)
Snak med AKL ift booking af lokaler
Mail til kommunikationsmedarbejder ift hjemmeside hvis relevant med egen side + evt. CC-gruppe
Kalender fra CC-gruppe skal evt. tilføjes til hjemmeside og infoskærme.
Find frivillige
Find kontaktperson i ledelsen + evt mentor
Forbindelser til andre grupper
Som ansat kan du installere printeren på denne måde:
Du har fået, eller får, fra Johnny en mail fra Optimidoc med en mulighed for at logge ind på eu.optimidoc.cloud her kan du selv ændre din kode og din 6-cifrede pin som du skal bruge til at hente udskrifter ved maskinen eller hvis du skal scanne til mail eller OneDrive.
Under "Mine autoriserede apps" ligger links til at downloade Optimidoc Cloud Klient til Windows eller Mac. Den fil skal så køres (dobbeltklik på den) og den vil installere to "printere":
Citykirken - Optimidoc, som kan bruges til at printe helt normalt
Citykirken - sikker print, som sender printet til maskinen men ikke udskriver før du går til maskinen og indtaster din pin-kode
Du kan også printe hjemmefra eller fra din mobil ved at logge ind på ovenstående link. Så ligger de også klar til print på maskinen på samme måde.
Du kan også ved maskinen udskrive direkte fra OneDrive og scanne direkte til dit OneDrive.
Denne politik har til formål at fastsætte retningslinjer for medarbejdernes brug af elektronisk udstyr stillet til rådighed af Citykirken, samt de vilkår under hvilke medarbejderen kan frikøbe udstyret ved ophør af brugsretten.
Udstyr omfattet af politikken
Politikken dækker udstyr, der er indkøbt af Citykirken Aarhus til arbejdsmæssig brug, herunder, men ikke begrænset til:
• Mobiltelefoner (Smartphones)
• Bærbare og stationære computere (PC/Mac)
• Tablets (f.eks. iPads)
• Andet: Lyd/lys/fotoudstyr/musikinstrumenter, m.m.
Brug og Rådighed
1. Arbejdsmæssig Begrundelse: Alt udstyr stilles til rådighed, fordi det er nødvendigt for medarbejderens udførelse af sit arbejde.
2. Privat Benyttelse: Privat brug af arbejdscomputere, herunder tablets, er skattefri (jf. Ligningslovens § 16, stk. 13), når udstyret primært er stillet til rådighed til brug for arbejdet.
3. Fri Telefon: For mobiltelefoner er der en årlig skattepligtig værdi for fri telefon (som i 2024 er kr. 3.200), hvis den tages med hjem og er til rådighed for privat brug. Dette beløb administreres og indberettes af Citykirken Aarhus.
Frikøb af Udstyr
Ved udstyrets udskiftning eller medarbejderens ophør af brugsretten gives medarbejderen mulighed for at frikøbe udstyret.
Skatteforhold – VIGTIGT
For at undgå beskatning af medarbejderen skal frikøbsprisen svare til udstyrets faktiske markedspris (handelsværdi) på salgstidspunktet. Hvis frikøbsprisen er lavere end markedsværdien, vil medarbejderen blive beskattet af forskellen som et personalegode (løn).
Fastsættelse af Frikøbspris (Markedsværdiskøn)
Citykirken Aarhus har fastsat følgende faste afskrivningssatser for at skønne over udstyrets markedsværdi ved salg, baseret på den faktiske købspris for udstyret ekskl. moms:
Frikøbstidspunkt (fra købsdato) - Frikøbspris (som % af den oprindelige købspris)
I det første år 70 %
I det andet år 45 %
I det tredje år 25 %
Efter 3 år 10 %
Efter 5 år 0 %
NB: Disse procentsatser er et skøn over markedsværdien.
Citykirken Aarhus forbeholder sig ret til at foretage en konkret markedsvurdering (f.eks. via indhentelse af kontrolbud), hvis den skønnede pris vurderes ikke at afspejle den reelle markedsværdi.
I så fald skal salget ske til den dokumenterede markedsværdi for at sikre skattefriheden for medarbejderen.
Medarbejderen har følgende valgmuligheder vedr. udstyret:
1. Frikøbes til den fastsatte/vurderede markedsværdi.
2. Returneres til Citykirken Aarhus.